Juni-hälsningar!

Publicerad den 20 juni 2024
[Translate to English:] a buffe table with food and drinks

Sommartider närmar sig (eller är redan här) och labbet har det varit en intensiv vår som toppades med många prominenta besök i juni måndag! Vi har haft så många spännande frågor och diskussioner med alla och känner och stolta och glada över att ha en så fantastisk verksamhet att visa upp och låta andra ta del av. Några axplock av junis besök:

- en visning för internationella kandidater till HT-fakulteternas utlysta BUL (biträdande universitetslektor)

- vår föreståndare Marianne Gullberg presenterade labbet och den nationella infrastrukturen Huminfra Sweden för Vetenskapsrådet och SUHF under deras möte på ESS

- styrelsen för Sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF) under deras möte där man hade fokus på just forskningsinfrastrukturer. Roligt att få ha så många rektorer på besök med vår egen rektor Erik Renström i täten!

- Internationella studenter från Högskolan Halmstad

Vi ser fram emot en välförtjänst ledighet (även om viss verksamhet pågår i labbet under sommaren som vanligt) innan en spännande höst!